BCM 2015

_MG_6507

Afgelopen zondag vond de loting plaats voor de allereerste BCM. De loting werd gehouden door Bob Cuyvers, hoofdorganisator van dit evenement. De beide Pro Line teams trokken respectievelijk stek 7 en 13. Davy Stevens en Dimitri Fannes waren zeer tevreden met hun stek loting. Kelly en Gunther daarin tegen waren minder gelukkig met hun loting. Maar niet getreurd nummer 13 hoeft natuurlijk niet altijd een ongeluksgetal te zijn.

Team 1 trokken balletje 7 uit de bingomachine
Team 2 trokken "Lucky Number 13" uit de bingomachine
Team 2 trokken “Lucky Number 13” uit de bingomachine

Hieronder de plattegrond met daarin de stekken die de Teams van Pro Line hebben geloot.

Stekkenplan-met-indeling-Teams-Pro-LineTeam 1 bevindt zich op stek 7 en Team 2 bevindt zich op stek 13

In de loop van de avond werden de spullen nog eens goed nagelopen en daarna werden de slaapzakjes opgezocht voor een welverdiende nachtrust, want morgen is het D-day…

28-09-2015

Vanochtend in alle vroegte stonden de mannen al klaar voor de boot-check. Alles was in orde en konden de deelnemers naar hun stekken toe.

Alles is tot in de puntjes voorbereid…

12:00 uur het moment is daar. Door een geweldig knal uit het kanon werd het startsein gegeven voor de start van de eerste BCM! Iedereen heel veel succes!!!!

Het startschot is gegeven

12:55 klinkt dan de eerste kreet van FISH-FISH!

Team 2 van Pro Line wist de eerste vis van de BCM 2015 veilig te landen. Met een gewicht van 10,250 gram is het een geweldige start.

De kop is eraf! 10,250 gram de eerste vis van de BCM is een feit.

De eerste dag zit er alweer bijna op de mannen hebben nog de laatste checks gedaan voordat ze hun slaapzak inkruipen. hieronder een kort verslag van Team 1 en 2 van hun belevenissen op dag 1 van de BCM.

Team 1 – Davy, Dimitri en Jochem.

Ochtendstond heeft goud in de mond.

…iets voor zes deze morgen, het verlaten van de “BCM Bivvy City”deed ons beseffen¬† dat het startsein nabij is. Gezonde zenuwen gieren ons door het lijf. En nu de focus op vissen!

We zijn fit, de dag voordien toch maar besloten het rustig te houden.We hadden wijselijk maar 1 pintje genuttigd ūüėÄ & ik had een paar keer mijn wekker gezet om naar de prachtige “super bloedmaan te kijken”. Om 4u was ze op haar mooist, de moeite om op te staan echtwaar!

De BCM trein vertrok richting de Paalse Plas. Het rijden naar de stek…, hier hebben we op gewacht! We hadden besproken het toch rustig aan te pakken en onze hengels¬† meteen goed uit te peilen. Wij hadden er nog maar 1 hengel inliggen, of we kregen het goede nieuws te horen dat onze team makkers op stek 13 de eerste vis ooit op een BCM wisten te strikken…echt knap!

Eeerste-karper-van-de-BCM

Omstreeks 15 uur staan onze hengels op N-GEN Scherp…

image4

De chaos in onze wagen en aanhangwagen was enorm, jammer dat er maar één op de stek mag. Op zich was dit alweer een belevenis die we niet snel meer zullen vergeten.

_MG_6448

Eindelijk rust op stek 7!¬†Het centrale gedeelte en de stekgrenzen hebben we afgebakend met reflectors…zo vinden we onze stek goed terug als we met de boot op het water moeten.¬†Hiervoor gebruiken we reflectors,die je normaal op fiets-spaken bevestigd.

De eerste nacht gaat bijna in, onze maan staart over het water…¬†Wat is ze toch mooi!

image3

Zo meteen de Stretcher in en hopen op karper vannacht!!!

Good night…

Fannes, Davy & Jochem.

Team 2 – Kelly Leten en Gunther Huybrechts.

Deze morgen naar de stek gereden, netjes uitgepakt en tegen 13 uur lagen de eerste stokken in, terwijl ik terug aan d kant arriveerde met de Commando Boat liep men eerste hengel af, wat een begin van de wedstrijd is dit! Na een spannende dril konden we het net onder een lang gerekte schub schuiven. Yes de eerste schub en karper van de BCM is een feit. Snel de marshalls erbij gehaald voor het wegen van de vis wat resulteerde in een schubkarper van 10250 gram. De kop is eraf de eerste karper ooit tijdens de BCM is een Feit. Er viel bij mij en Gunther al een hele last van onze schouders. De dag verliep verders zonder enige actie en werd het tijd om onze slaapzakken op te gaan zoeken. Nog even bij praten en de hoofdlampjes doven langzaam.

Hopen op een goede nacht!

Tight lines!

Kelly & Gunther.

29-09-2015 – dag 2.

De mannen zijn al vroeg uit de veren. Door iedere ochtend vroeg op te staan krijgen¬†ze een perfect beeld van wat er allemaal in de sector gebeurd. Kijkend over het water naar enige activiteit van karper…

Zonsopgang-Paalse-Plas

07:41 Fish Allert Team 1

Fannes-aan-het-drillen

Team 1 heeft zojuist ook hun eerste vis van de BCM weten te landen. met een gewicht van 7300 gram staan ook Davy en Dimitri op de Leaderboard. Foto’s van de vis volgen zo snel mogelijk.

Zoals beloofd hier de vangst van Team 1, een prachtige spiegel gefotografeerd in de prachtige zonnestralen van de vroege ochtend.

Team-1-met-hun-eerste-vis-van-de-sessie
Team 1 – Dimitri met een prachtige spiegel. 7300 gram!

Team 2 – Kelly & Gunther.

Dag 2 van de BCM. Na een lekker ontbijtje,werd er gewacht tot rond de middag voor de stokken te verversen.Ze werden verlegd naar ondiepere plaatsen,omdat de zon goed scheen ik heb de nieuwe Xplosion Smoke van in gezet en Gunther de Fish RR Monstercrab we zullen zien wat de nacht brengt.

Xplosion-Smoke

In onze sector is het maar stil en ik denk over de rest van het water ook. maar wat niet is kan nog komen!

Zonsondergang

Thight lines,

Kelly & Gunther.

Team 1 – Davy, Dimitri & Jochem.

Dinsdagochtend kon Dimitri zijn eerste vis van de BCM wedstrijd in het net loodsen.¬† De ochtend zon had dus goud in de mond. En deed vervolgens verder zijn ding tot het volledig licht was. Verder op de dag bleef alles heel rustig, zonder enige aanbeet over het hele water. De hengels werden nog eens ververst en opnieuw op de gewenste stekken gelegd. De avond brak aan en we hadden toch wel wat vertrouwen in wat komen zou. Het zonnetje was aan zijn nachtrust begonnen en de maan nam het rustig van hem over. Rond een uur of 21:30 uur¬†kreeg ik mijn eerste piep, en de hanger schommelde wat..ik wist dat er misschien wel iets kon gebeuren en een half uurtje later werd het bevestigd. De¬†zijn woorden werden hem gunstig genoemd. Een volle aanbeet volgde en resulteerde op een schub, goed voor ¬†18.450 kg schubben vlees. Maar als kers op de taart mocht Dimitri¬†de voorlopige leidinggevende schub vangen…deze reikte net over de 16 kg.12068721_1022676697773316_7170032199627046236_o

We zijn benieuwd wat nog moet komen. We gaan zeker niet beginnen zweven, maar de focus behouden tot het eindsignaal zaterdagochtend. Tussen de vele toeschouwers door, hadden we toch nog even tijd om onze eigen haakaasjes klaar te maken.. de tweede nacht gaat nu in…

Tight Lines,

Fannes Davy en Jochem.

30-09-2015 Dag 3.

Het is een productieve avond en nacht geweest zoals jullie hebben kunnen lezen voor de mannen van team 1. Op dit moment staan ze bovenaan de Leaderboard een wel verdiende 1 ste plaats tot nu toe.

12006579_1022675864440066_4936762142556481144_o

07:28 uur Fish Alert bij Team 1.

Foto’s volgen…

Zoals beloofd hier nog de foto van de vangst van Team 1 – Davy en Dimitri.

12022368_1022944097746576_5283165510341166013_o

Deze morgen werd er in de vroege zonnestralen genoten van een lekker ontbijt, dat iedere ochtend op de stek van de deelnemers word bezorgd. Petje af voor de organisatie, alles is tot in de puntjes geregeld.

2da8e86a4cf937c8c5327d72f5a5ff0c 13fb763bab35f189aa686f1d33e8cca0

De dag verloopt snel en voor dat we het weten worden de hengels klaar gemaakt voor de nacht. Snel worden de rigs voorzien van vers aas en de Liquid Aminol zorgt voor de nodige attractie rond om het haakaas.

970cef30a567e27191c13f67871c3154

Team 2 – Kelly & Gunther

Dag 3 @ BCM. Rondhalf 7 in de morgen krijg ik een zakker,ik zet de haak en het blijkt een brasem te zijn,ik ben dan ook met attractief spul aant vissen,en dan weet je dat bijvangsten er bij horen.rond 9u in de morgen krijgen we weer een stevig ontbijt geserveerd,en kunnen we er weer tegen,voor de rest gaat de dag langzaam voorbij zonder veel actie.Tegen de avond komen koos en Thomas eventjes om te buurten leuk dat ze hier geweest zijn,nu kruipen we onder de wol en hopen op een aanbeet vannacht, slaapwel.

Kelly en Gunther

54b0032908c3ecdc526d7859d0150fa6

Team 2 – Davy & Dimitri

De avond is weer gevallen…zeer drukke dag vandaag, wij gaan even rusten en hopen op een aanbeet… succes nog mannen! Davy, Fannes & Jochem¬† Morgen een grotere blog. Fijn dat Koos en Thomas ook eens langs zijn gekomen… We behouden de focus en juichen niet te vroeg, we gaan er samen voor met de 2 Teams…come on! Derde nacht gaat in tijdens het korte stukje blog Good Night & Tight Lines

Davy, Dimitri & Jochem.

01-10-2015 Dag 4

Om 02:00 krijgt Team 1 weer een aanbeet en dit resulteert in een prachtige karper van 15,650 kg. Team 1 verstevigd hierdoor de koppositie nog beter. Foto’s volgen later vandaag

Big Fish Alert Team 1

Davy en Dimitri hebben naar alle waarschijnlijkheid een prachtige 20 kg plus weten te landen. Zodra we hier op het Pro Line hoofdkwartier meer weten dan zijn jullie de eerste die het nieuws mogen ontvangen.

Er werd in ieder geval al wel even geproost op deze vangst ūüėČ

4bd765893a0029555c76497dfab3c765

Wordt vervolgd…

Zoals beloofd hier de prachtige spiegel die Team 1 wisten te vangen. Hiermee verdienen ze nog een extra prijs; een 2 men Trakker bivvy.

dimitri-met-de-magazine-spiegel

De voorlopige tussenstand,

dag-4

02-10-2015 Team 2 Kelly & Gunther

Dag 5 @ bcm. Na een lekker ontbijt werd er tot de middag gewacht voor de stokken terug te verversen, het loopt stroef in deze sector van het water. Na de middag krijgen we leuk bezoek van Koos en Henk en word er gezellig geklets. De avond valt en we hopen op nog een vis maar we hopen vooral dat ons andere team blijft doorgaan met vangen.

Succes jongens!!!!

ondergaande-zon-dag-4

Team  1 РDavy, Dimitri & Jochem

De laatste uurtjes tikken stilletjes af.. vandaag hebben we enorm veel stressmomenten gehad. Van ontspannen tot stress..onze woorden worden nu heel wat minder in onze blog. De vermoeidheid speelt een enorme rol.. het is niet te beschrijven wat er allemaal door ons hooft spookt, rond gaat. Een hele belevenis dat we nooit meer zullen vergeten.

prachtige volschub

Aan de leiding staan van het begin tot het einde. Maar de winnaar zal pas op het einde van de wedstrijd bekend gemaakt worden.. we hopen dat we het mooi kunnen afmaken.. een stress die van onze schouders zal afvallen.. bij deze willen we zeker iedereen al bedanken die tot nu toe ons in alles hebben gesteund ook al zouden we de 1ste plaats moeten af staan!

Davy, Dimitri en Jochem.

Beide Teams gaan hun laatste nacht in. Bert Verberk en Marco Tetteroo zijn vandaag afgereisd naar Paal om beide teams een hart onder de riem te steken. Beide teams staan onder een enorme druk. Team 2 – Kelly en Gunther zijn nog steeds in race om hun sector te winnen, hier staat een prijs t.w.v. ‚ā¨2500 op het spel, dus er is veel te winnen. Team 1 Davy, Dimitri en Jochem strijden om de felbegeerde hoofdprijs die hun het recht geven om deel te nemen aan de WCM in 2016. Dus als jullie kunnen begrijpen staat er veel op het spel.

Hieronder de een na laatste leaderboard van de BCM.

de-ena-laatste-leaderboard

03-10-2015 Dag 6

Na een slapeloze en zenuwslopende nacht is het de mannen van Team 1 toch gelukt om de eerste plaatst van de BCM veilig te stellen. Met nog twee kleine spiegels wisten de mannen van Team 1 hun koppositie te verstevigen.

09:00 uur het eind signaal van de BCM 2015 klinkt de kurken van de Champagne knallen de lucht in!!! Team 1 kunnen zich officieel kampioen van de BCM noemen.

het-glas-kan-worden-geheven

winnaars-krijgen-een-wel-verdiende-douhe

winnaars

Door het dolle heen vieren de mannen van Team 1 hun welverdiende overwinning!!

Hieronder de uiteindelijk stand van de BCM 2015.

de-allerlaatste-leaderboard

Namens de gehele Crew en Team Pro Line willen wij graag beide teams hartelijk bedanken en feliciteren met het behalen van hun prijzen. Maar niet alleen de prijzen zijn belangrijk, ook hun inzet en hun professionaliteit is van de bovenste plank. Davy, Dimitri, Kelly, Gunther en Jochem, jullie hebben een prestatie neer gezet waar jullie heel trots op mogen zijn. Nogmaals gefeliciteerd met het behalen van deze prachtige resultaten.

een-trots-stel

Ook willen wij de families van beide teams bedanken voor hun steun en begrip. Het is niet niks als de mannen een week van huis zijn en dan ook nog eens mee moeten leven de druk die hun mannen moet doorstaan. Dames ook voor jullie petje af.

Een-happy-koppel

Overall-winnaars

Een-knap-resultaat-sector-winnaars

Graag willen wij ook nog een groot compliment aan Bob Cuyvers en zijn Marshalls geven, voor het vlekkeloos verlopen van dit prachtig evenement. Mannen top gedaan en tot volgend jaar. Ook willen wij Roy Vanstreels ook heel hartelijk bedanken voor de foto’s die we van de BCM Facebook pagina hebben mogen “lenen”. Roy hartelijk dank hiervoor.

Nou dat was de eerste BCM, ik hoop dat we volgend jaar weer een prachtige strijd kunnen verwachten als dit jaar. Ik heb met veel plezier deze blog mogen bijhouden en met trots typ ik dan ook de laatste letters op het scherm.

Mannen nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie overwinningen, tot volgend jaar.